טיפול טבעי בפציעות כף רגל וקרסול

כפות רגליים וקרסוליים בריאים מניעים אתכם לאן שאתם רוצים להגיע. זה נכון במיוחד בספורט שכן, ריצה, משחק כדורסל, טניס, ומשחקים אחרים שבהם הגוף נע ללא הרף, יכולים להיות די בלתי אפשריים אם כף הרגל והקרסול שלכם פגועים וכואבים. פגיעות שכיחות שיכולות לסיים את הפעילות הספורטיבית שלכם כוללות, בין היתר:

 

1. נקע בקרסול – כנראה אחת הפציעות הספורטיביות הנפוצות ביותר. הנקע מתרחש כאשר כף הרגל מתפתלת בפתאומיות. פעולה זו מזיזה את מפרק הקרסול ממקומו הרגיל ועלולה לגרום למתיחה או לקרע של הרצועות התומכות בקרסול

2. שבר לחץ  –  שברים נוטים להופיע בעת פעילות חוזרת ונשנית כמו ריצה, ולעתים כשמתחילים בתרגיל חדש או חוזרים לתרגיל ישן. פגמים במבנה כף הרגל ונעליים לא הולמות, עלולים להוביל לשברי לחץ.

3. הפרעות בגיד אכילס – גיד זה הוא החזק ביותר בגוף. הוא מחבר את שרירי הסובך לקרסול ומאפשר להרים את העקב.
4. כאבים בעקב – לעתים כאבים אלה נוצרים כתוצאה משברי לחץ, פגיעות עצבים או מצבים אחרים. כאב בעקב קשור לרוב לדלקת בכף הרגל אך יכול לנבוע גם מדורבן בעקב הרגל.

 

>>  קראו כאן על אפשרויות טיפול בדורבן בעקב.

כאב, סימן אזהרה

חשוב להבין שאנו חווים כאב בגלל סיבה כלשהי. באמצעות הכאב, הגוף מנסה לדווח לנו שמשהו לא בסדר, והוא זקוק לתשומת לב מסוימת. כאבים קלים עלולים להיות תוצאה של פגיעות קלות, אבל כאשר אתם מגלים שהמנוחה אכן הביאה הקלה כלשהי, אבל עד מהרה הכאבים חוזרים, במיוחד אם אתם שוב פעילים, סביר להניח שמדובר בפציעה שמצריכה בדיקת רופא.

הצעות לטיפולים טבעיים

אם הכאב קל, ייתכן שאפשר להסתפק במספר טיפולים ביתיים, ולראות אם חלה רגיעה בפגיעה. הטיפולים הנפוצים כוללים את ההמלצות הבאות:

1. לקחת הפסקה מפעילות ספורטיבית - כאשר הכאב מתחיל, הפסיקו את הפעילות הספורטיבית או כל פעילות שעלולה להכביד על הפגיעה. במקום לנסות להתגבר על הכאב, יש להניח לפגיעה להחלים.

2. להרים את הרגליים - הורדת העומס מהרגליים מאפשרת להם לנוח. כפות רגליים מוגבהות מאפשרות לדם להתרחק מהאזור, ובכך מסייעות להפחתת הנפיחות.

3. טיפול בקור - הנחת קרח על האזור הפגוע היא דרך טובה להפחתת הדלקת ולסייע להורדת רמות הכאב.
4. מלחי אפסום (מגנזיום גופרתי), הנקראים גם ׳מלח אנגלי׳. מדובר במינרל טבעי המסייע  להרגעה. ספורטאים רבים מדווחים שמלחים אלה עוזרים להפחתת כאבים בכפות הרגליים והקרסוליים. לכן, הוסיפו מעט מלח לאמבט מים חמים, וטבלו את כף הרגל הפגועה, יש לשער שעד מהרה תחושו הרגעה נעימה באזור הכואב.
5. תרופה ללא מרשם - לפעמים, תרופה אנטי דלקתית ללא מרשם, יכולה לסייע בהפחתת הדלקת ולאפשר לגוף להחלים מהפציעה. 
6. לנעול נעליים עם תמיכה מתאימה - הנעלה לא מתאימה לפעילות הספורטיבית, עלולה להחמיר את הפציעה. חפשו נעליים ותוספות התומכות בברכיים, בקרסוליים ובכפות הרגליים, יותר מנעלי הספורט הרגילות.
 

אם אתם מנסים להשתמש בתרופות ביתיות אלה והכאב עדיין נמשך, מומלץ לפנות בהקדם לרופא מומחה אשר יאבחן את המצב ויקבע אם יש צורך בטיפולים נוספים אחרים.