10 דברים שלא ידעתם על כאבי ברכיים

הביטוי הראשון לבעיה בברכיים הוא כאב המופיע אצל מבוגרים, צעירים וספורטאים - הכאב עשוי למנוע מסיבות שונות אשר נמנה אותן כעת.

עומס
הסיבה הראשונה הגורמת לכאבים היא עמוס. לפי מחקרים, נשים בעלות עודף משקל עשויות לפתח כאבי ברכייים בהשוואה לנשים שאינן בעלות עומס משקל.

חוסר שליטה בשרירי הגפה
סיבה נוספת לכאבים היא חוסר שליטה בשרירי הגפה התחתונה והגב. ניתן לראות נשים רבות סובלות מבעיה זאת- הגוף מורכב משרשרת מפרקים מכף הרגל ועד הראש- במטרה שאותה שרשרת לא תקרוס היא צריכה להיות מיוצבת על ידי שליטה תואמת של השרירים בכל מפרק- כל פקודה נשלחת לשריר ומגיעה באמצעות העצבים. כאמור, חוסר השליטה עשוי להוביל לכאבים.

מנח לא נכון של כף הרגל
הזכרנו את העובדה כי הגוף מורכב משרשרת מפרקים- במהלך כל צעד ניתן לראות עלייה בשרשרת המפרקים. לפיכך, צעד שאינו נכון עשוי להוביל לתוצאה של כאבי ברכיים.

ספורט פתאומי
אוכלוסיית גיל ה40 ומעלה אשר מוצאים את עצמם לפתע מבצעים פעילות גופנית בסוף השבוע בלבד עשוים לסבול מכאבים בשל סיבה זו. מכאן, חשוב מאד לבצע פעילות גופנית סדירה במהלך השבוע ולא לבצע פעילות גופנית ברמה מתקדמת רק בסוף השבוע- הדבר עשוי לפגוע בבריאות.

הקפיד על חימום לפני הפעילות הגופנית ומתיחות לאחריה.
טרם ביצוע פעילות גופנית חשוב מאד להקפיד על חימום. רבים משוכנעים כי אין צורך בחימום ומתחילים ישר בביצוע פעילות גופנית, אך אין הדבר נכון. ככל שתקפידו לבצע חימום, כך תהיה לכם האפשרות לא לסבול מכאבים לאחר ביצוע פעילות גופנית.

שמירה על משקל גוף תקין – עודף משקל עלול להאיץ את קצב שחיקת הסחוסים
הידעתם? שמירה על משקל תקין עשויה למנוע כאבים בברכיים. לעומת זאת עודף משקל עשוי להוביל למצב של קצב שחיקת הסחוסים, מה שיוביל לכאבים. מכאן, חשוב מאד לשמור על משקל גוף תקין באמצעות פעילות גופנית סדירה המתרחשת כל יום או לפחות מספר פעמים בשבוע.

נעילת נעל מתאימה  
על מנת למנוע מצב של כאבים בברכיים חשוב מאד להקפיד על נעילת נעל מתאימה. שימו לב- אם לא תנעלו נעל מתאימה, הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בכאבים ולכן חשוב מאד להתייעץ עם מומחים על מנת לבחור נעל מתאימה.

התאמה לנתונים הפיסיולוגיים
לא כולנו בנויים באותה צורה ולכן חשוב מאד להתאים את הפעילות הספורטיבית שלנו בהתאם לנתונים פיסיולוגיים- ייתכן כי טרנדים שונים בענף הספורט לא ממש יתאימו לנו.

בחרו מאמן בעל רזומה עשיר
על מנת לא לסבול מכאבים, חשוב מאד להקפיד ולבחור מאמן בעל ניסיון עשיר בתחום.

בניית תוכנית אימונים הדרגתית
הזכרנו את העובדה כי עמוס יתר עשוי ליצור בעיות שונות ולכן חשוב מאד לא למהר אלא לבנות תוכנית אימונים הדרגתית. בניית תוכנית אימונים הדרגתית תעשה תוך מחשבה תחילה על הגוף ותכלול גם תרגילי פיזיותרפיה שונים על מנת לשחרר את הגוף .
 
FacebookGoogle+Twitter
טלפון: 077-5404040077-5404040  |    כתובת:  "ספורטופדיה" סוקולוב 34 רמת השרון.